گریس سیلیکونی سایانا

گریس سیلیکونی ساخت ایران

خوردگی گالوانیک چیست و چگونه می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد؟

خوردگی گالوانیک

به طور کلی، به از بین رفتن تدریجی مواد (معمولا فلزات) به دلیل وقوع واکنش های شیمیایی و یا الکتروشیمیایی با محیط، خوردگی گفته می شود. یکی از انواع شایع خوردگی در مواد، خوردگی گالوانیک است.

هنگامی که دو فلز غیرهمجنس در کنار یکدیگر و در مجاورت آب، رطوبت هوا و یا هر الکترولیت دیگری قرار داشته باشند، به دلیل وجود اختلاف پتانسیل، تشکیل پیل الکتروشیمیایی می دهند. در این حالت خوردگی گالوانیک اتفاق می‌افتد. خوردگی سرباتری ها و خوردگی‌هایی که در کانکتورهای خودرویی اتفاق می‌افتد عموما از نوع خوردگی گالوانیک محسوب می‌شود. هنگامی که شما یکی از سوکت‌های برقی خودرو، مثل سوکت چراغ را باز و بسته می‌کنید، احتمال وقوع خوردگی افزایش پیدا می‌کند.

برای جلوگیری از خوردگی گالوانیک چه باید کرد؟

یکی از کاربردی‌ترین و به‌صرفه‌ترین راه‌ها برای جلوگیری از تشکیل پیل و خوردگی گالوانیک، عایق کردن این دو فلز غیرهمجنس است.

در حال حاضر استفاده از گریس سیلیکونی به عنوان ماده‌ای خنثی و ضد آب، بهترین گزینه برای جلوگیری از خوردگی گالوانیک محسوب می‌شود.

گریس سیلیکونی سایانا (مدل‌های چندمنظوره و کانکتور) با توجه به سفتی بالا، تا مدت زمان بسیار طولانی (معمولا به اندازه عمر قطعه) در محل استفاده شده باقی مانده و از بروز
خوردگی جلوگیری می کند.

خرید اینترنتی

شما می‌توانید تمامی محصولات ما را بصورت اینترنتی از سایت دیجیکالا تهیه فرمایید.

اطلاعات تماس

ایمیل: info@sayanachem.com
تلفن: 09226889647-02155273898

آدرس: تهران – یافت‌آباد